کارآفرینان برترجهان

کارآفرینان برترجهان

هدف = رسیدن به موفقیت

هدف همه ی ما انسان هادر زندگی رسیدن به موفقیت است. دست یابی به این هدف آسان ترمی شود اگر بدانیم مشهورترین کارآفرینان برترجهان هم از ابتدا مشهورترین نبوده اند بلکه انسان هایی عادی بودند ودرمیان مردم عادی دیگر زندگی می کردند.

اما چرا امروزما آن ها را مشهورترین و موفق ترین می نامیم؟

اپراوینفری

اپراوینفری یکی از افرادی است که توانسته اززندگی فقیرانه خوددرکودکی، به ثروتمندترین آفریقایی_آمریکایی قرن بیستم تبدیل شود. ملکه میزگرد روزها که ثروت اورابیش از 3 میلیارد دلارتخمین می زنند را می توان بانفوذترین زن درجهان نامید، چرا که قدرت و نفوذش می تواند باعث موفقیت یک کتاب یا رئیس جمهورشود!

موفقیت باورنکردنی اورا می توان متاثر از تربیت خاص وی و انضباط فردی دانست.

مادرش خدمتکار بود و همین خاطر کودکی اش را درفقر واقعی وپرازفرازونشیب سپری می کرد. اوهمیشه درمدرسه به خاطر پوشیدن لباس های کهنه ای که از کیسه های سیب زمینی دوخته شده بود، موردتمسخرهمکلاسی ها و اطرافیان قرارمی گرفت.

اولین موفقیت کاری او استخدام در رادیوی محلی سیاه پوستان بود. حمایت وتشویق های مدیران رادیو،باعث شد اپرا همه تلاش خودرا برای ارتقای سطح شغلی خود بکند، تلاشی که درنهایت منجر به حضورخانم وینفری درتلویزیون شد.

رابرت ایبرت خانم وینفری رابرای اجرای در برنامه ی شوی تلویزیونی اپرا تشویق کرد. برنامه ای که درمدت کوتاه به یکی از موفق ترین و پربیننده ترین برنامه های تلویزیونی آمریکا تبدیل شد.

والت دیزنی

والت دیزنی علاقه زیادی به نقاشی داشت و در کودکی معمولأ باکشیدن نقاشی اسب های مزرعه، خودرا سرگرم می کرد. وقتی بزرگتر شد به عنوان یک کارتونیست دردفتر روزنامه استخدام شدولی نتوانست به موفقیت چشمگیری دست یابد وی درنهایت واردبخش آگهی های بازرگانی تلویزیون شد کم کم به انیمیشن علاقه پیداکرد وتوانست استودیوی شخصی خودرا درزمینه ی تولید انیمیشن راه اندازی کند.

اسوالد خرگوش خوش شانس، اولین کارکتری بودکه دیزی درکمپانی خودش آن راساخت اما تمام حقوق این شخصیت کارتونی و حق تولید آن به طور کامل در اختیار کمپانی یونیورسال بود. به همین خاطر وقتی والت ازکمپانی یونیورسال جدا شد تلاش کرد تا شخصیت کارتونی جدیدی را خلق کند که همه حقوقش متعلق به کمپانی دیزی باشد و این نقطه ی آغازتولید میکی موس شد. خلق این شخصیت کارتونی جدید سکوی پرش خوبی برای کمپانی دیزی شد، اما این هم نتوانست والت را راضی کند، به همین خاطر تصمیم به ساخت بزرگترین و باشکوه ترین پارک تفریحی دنیاگرفت، دیزی لند پارک بی نظیری که مشابه اش در دنیا وجودندارد. اکنون کمپانی والت دیزنی یکی از بزرگترین غول های سرگرمی دردنیا به شمار می رود و بدون شک، دیزنی راهم می توان نمونه ی یک کارآفرین موفق، فوق العاده و خلاق در دنیا دانست.

استیوجابز

وقتی تصمیم می گیرید درمورد افراد کارآفرین مطلبی بخوانید و یا بنویسید، نمی توانید خیلی راحت ازکنار اسم استیوجابز، یکی از مشهورترین کارآفرینان برترجهان ردشوید. استیوجابزبه دلیل مشکلات مالی و عدم توانایی والدینش و پرداخت هزینه های تحصیل مجبور به ترک دانشگاه شد. هرچندبه طور غیررسمی دربرخی از کلاس هاازجمله کلاس خوشنویسی شرکت می کرد. حضور وی دراین کلاس ها و یادگیری خطاطی بعدها به او کمک کرد تا انقلابی رادرطراحی خط و انواع پدید آورد.می توان گفت اگر جابز درآن کلاس های خوشنویسی شرکت نمی کرد، شاید امروزه این همه تنوع فونت در دنیای دیجیتال نداشتیم!

در ادامه ی مسیر زندگی برای رسیدن به موفقیت، کمپانی اپل را با یکی از دوستان دوران کودکی اش به نام استیو زنیاک که متخصص الکترونیک بود، راه اندازی کرد. اغلب ازاوبانام پدربزرگ دنیای دیجیتال یادمی شود. درواقع کار استیو یک تغییر بزرگ و شگرف دردنیای الکترونیک به وجودآورد. درزمان مرگش ثروت خالص وی را حدود3.8میلیارددلارتخمین زدند و اعتبار و نام او صرف بسیاری از محصولات رایانه ای نسل بعدی هم شد.

بیل گیتس

بیل گیتس یکی از کارآفرینان برترجهان در عصرحاضراست. ثروتمندترین مرد درجهان، که ثروتش بیش از 79میلیارددلار تخمین زده می شود. لقب ثروتمندترین مرددنیا در 21سال گذشته، 16بار به دلیل گیتس تعلق گرفته است.

بیل گیتس یکی از بنیان گذاران بزرگترین شرکت نرم افزاری در دنیاست. شرکت مایکروسافت که انقلاب بزرگی رادرصنعت رایانه های خانگی ایجاد کرد. گیتس در خردسالی هم علاقه ی زیادی به برنامه های رایانه داشت و معمولأ در اوقات فراغت  به خلق برنامه هایی بر روی ترمینال تله تایپ رایانه مدرسه می پرداخت. بعدها تمام تلاش خود را برای ساخت نرم افزاری که بتواند بر روی رایانه های شخصی نصب شود، انجام دادو با تولید نرم افزار ویندوز به شهرت شگرفی رسید.

بیل گیتس مانند بسیاری از کار آفرینان برترجهان، بیشتر به خاطر فعالیت های عام المنفعه اش شهرت پیدا کرد و مقدار زیادی از ثروتش را صرف سازمان های خیریه و گسترش تلاش های عملی کرد. گیتس درسال 2000،مؤسسه گیتس و ملیندا را بنیان گذاری کرد، مؤسسه ای خصوصی که هدفش کاهش فقر، افزایش بهداشت عمومی، بهبود سطح سواد جامعه و دسترسی بیشتر جامعه به تکنولوژی بود. گیتس بیش از 28 میلیارد لار برای بنیان گذاری این مؤسسه هزینه کرد و خودش نیزدرآنجا مشغول به کارشد.

منبع: روشنگران راه زندگی

 

تماس با ما

034-91010640
09331505656
09136053160