11 راز موفقیت وارن بافت

11 راز موفقیت وارن بافت

وارن بافت یکی از برترین تاجران و سرمایه گذاران آمریکایی است که هم اکنون صاحب، مدیر اجرایی و سرمایه گذار اصلی برکشایر هاتاوی است

51   راز موفقیت از زبان وارن بافت

وارن بافت یکی از برترین و سر شناس ترین تاجران و سرمایه گذاران آمریکایی است که هم اکنون صاحب، مدیر اجرایی و سرمایه گذار اصلی برکشایر هاتاوی است. او همچنین در دنیای فعالیت های بشر دوستانه و خیر خواهانه هم فردی فعال است و سال هاست که به عنوان یکی از موفق ترین و ثروتمند ترین افراد جهان به حساب می آید. در ادامه مطلب ” 51 راز موفقیت از زبان وارن بافتبا ما همراه باشید.

وارن بافت شخصی است که از سنین پایین وارد بازار شد و در سن 11 سالگی توانست اولین سرمایه گذاری خود را انجام دهد. او در آن زمان با پولی که جمع نموده بود، سهام شرکت پدرش را خریداری نمود. او زمانی که 15 ساله شد، روزنامه پخش می کرد و ماهی 175 دلار درآمد داشت. چندی بعد از دانشگاه وام گرفت و در یک زمین کشاورزی 14 هکتاری در دانشگاه شروع به کاشت و برداشت نمود. او بوسیله ی پولی که بدست آورد یک سال بعد همان زمین را خریداری نمود.

بافت به واسطه ی هوش و نبوغ مالی اش تا زمانی که به 20 سالگی برسد توانست 90 هزار دلار پس انداز داشته باشد. یکی از اتفاقات جالی زندگی وارن بافت این موضوع است که او در سن 20 سالگی برای دانشگاه هاروارد درخواستی ارسال نمود تا بتواند در آن دانشگاه تحصیل کند، اما متاسفانه مسئولین این دانشگاه درخواست وی را رد نموده و او را فاقد صلاحیت لازم برای تحصیل در این دانشگاه دانستند.

وارن بافت موفق شد در سال 2003 میلادی به عنوان ثروتمند ترین فرد جهان معرفی گردد. او همچنین در سال 2015 هم عنوان سومین فرد ثروتمند جهان را تصاحب نمود. در ادامه به 51 درس مهم زندگی شخصی و کاری که برای موفقیت لازم است و وارن بافت به آن اعتقاد دارد می پردازیم:

1-  قانون اول: سعی کنید هرگز پول از دست ندهید، قانون دوم:  سعی کنید قانون شماره یک را فراموش نکنید.

2 - در دنیای کسب و کار آینه دید عقب اتومبیل از شیشه ی جلوی شما واضح تر است.

3 - اگر کسی امروز می تواند در سایه بنشیند، به این دلیل است که کسی روزی آن درخت را کاشته است.

4 - هزینه چیزی است که شما آن را پرداخت می کنید، اما ارزش چیزی است که شما با پرداخت هزینه بدست می آورید.

5 - امروز افرادی که پول نقد را در خانه نگه داشته اند، احساس راحتی می کنند اما در واقع آن ها اشتباه ترین کار ممکن را انجام می دهند، زیرا در دراز مدت راهی که انتخاب کرده اند هیچ ارزشی ندارد و فقط در واقع دارایی آن را به بدترین شکل مستهلک می کند.

6 - این که پیش بینی کنید باران می بارد هنر نیست، شما باید به فکر ساختن سرپناه باشید.

7 - اگر هر اتفاق در گذشته تبدیل به یک کتاب می شد، ثروتمندان همه بزرگ ترین کتابخانه هاب دنیا را داشتند.

8 - شما باید در صورت رسیدن به فرصت سریعا وارد عمل شوید. من در برهه ای از زمان زندگی بسیار سختی داشتم، در حالی که ایده های بسیاری داشتم که آنها را عملی نکردم. هم اکنون که به این جایگاه رسیده ام، اگر ایده ای داشته باشم سریعا آن را عملی می کنم و اصلا زمان را تلف نمی کنم.

9 - وقتی به زندگی اکثر آمریکایی ها نگاه می کنم می بینم اکثر مردم آمریکا بسیار ترسناک زندگی می کنند، زیرا کسی تمایل به سرمایه گذاری ندارد و این موضوع خودش ترسی مضاعف ایجاد می کند. آمریکایی ها باید بدانند که زمان ریسک کردن همین الان است و اگر ریسک نکنند اتفاقی نمی افتد.

10 - همیشه حواستان به افرادی که فرمول های عجیب و غریب ارائه می کنند، باشد.

11 - حرکت انفرادی در سرمایه گذاری مانند یک اسلحه خطرناک است که صدمات جبران ناپذیر به جای می گذارد.

12 - نوسانات بازار مانند یک دوست برای شما هستند، آن ها را دشمن نپندارید. از نوسانات به عنوان یک فرصت استفاده نموده و از آن منفعت ببرید.

13 - کسی که امروز سرمایه گذاری می کند، فرصت را دیروز از دست داده است.

14 - زمانی که شما به سن من برسید، معیار اندازه گیری موفقیت شما در زندگی، عشق و علاقه ای است که مردم و اطرافیان به شما دارند.

15 - ما اگر می خواهیم از رکود خارج شویم، باید ظرفیت سرمایه گذاری آمریکا را احیا کنیم.

16 - ارزش دقیقا آن چیزی است که شما بدست می آورید.

17 - زمانی که شما به دنبال مدیریت یک کسب و کار در شرایط بد اقتصادی هستید، تنها چیزی که دست نخورده باقی می ماند شهرت کسب و کار است.

18 - کشورهایی که در رکود اقتصادی هستند باید بدانند که رکود اقتصادی باقی خواهند ماند اما پشت سر گذاشته خواهد شد.

19 - فقط چیزی را بخرید که شما را خوشحال می کند، حتی اگر بگویند از همین الان به بعد، بازار کلا تعطیل است.

20 - از نظر من انسان یک ویژگی بد دارد و آن هم این است که دوست دارد همه چیزهای آسان را سخت کند.

21 - فقط زمانی که جزر شده و پس از آن مد به وجود می آید، می توان دید که چه کسی عریان شنا می کرده است.

22 - اگر زمانی که ثروتمند نیستی احمق باشی، زمانی که ثروتمند شوی باز هم کارهای احمقانه می کنی.

23 - یک نظر سنجی عمومی هیچ وقت نمی تواند جایگزین خوبی برای فکر کردن و تصمیم گرفتن شما باشد.

24 - اگر به سن من رسیدید و هیچ کس دل نگران شما نبود، اهمیتی ندارد که چقدر پول در حساب بانکی تان دارید، باید بدانید که زندگی تان فاجه است.

25 - ما زمانی که می بینیم دیگران حریص هستند، می ترسیم و زمانی حریص می شویم که دیگران از این موضوع می ترسند.

26 - از نظر من بهتر است با کسانی رفت و آمد کنید که از شما بهتر هستند، تا شما به سوی آن ها سوق پیدا کنید و خود را بهتر کنید.

27 - مهم رفتار مردم است که بستگی بسیاری به منافع آن ها دارد، با در نظر داشتن این مورد می توان رضایت مشتری را تامین نمود.

28 - هنگامی که از ترکیب نفوذ و جهل استفاده می کنیم، نتایج جالبی حاصل می شود.

29 - بعضی از مدارس کسب و کار کارها را بسیار پیچیده می کنند، از من شما نصیحت مدرسه کسب و کاری را انتحاب کنید که کار ها را به صورت ساده تر به شما اموزش می دهند. از نظر من این مسائل انقدر ها هم پیچیده و سخت نیست.

30 - روند انجام کار بسیار جالب تر از نتیجه ای است که در انتها به دست می آید.

31 - من همیشه می دانستم که قرار است ثروتمند شوم و حتی یک ثانیه هم به این حقیقت شک نداشتم.

32 - بهترین کاری که تا به امروز از نظر خودم انجام داده ام، انتخاب قهرمانان واقعی است.

33 - باید همیشه مواردی را که مورد علاقه مان است در اولویت قرار دهیم.

34 - ما همیشه در جهانی زندگی می کنیم که کاملا نامعلوم است. آنچه معلوم است این است که دنیا همیشه در حال پیشرفت است.

35 - از نظر من دنیای سرمایه گذاری مانند دنیای عاشقانه ی رابطه هاست. کسی که عاشق است ثانیه به ثانیه درگیر عشق خود است و به محبوبش سر می زند.

36 - نام تجاری شما مهم است زیرا مورد خاصی را ارائه می کند. باهوش باشید و نام مناسب انتخاب کنید زیرا کسی جلوی شما را برای انتخاب نام تجاری نگرفته است.

37 - از نظر من بهتر است یک شرکت عالی را با قیمت معقول بخرید، دقت کنید که پول خود را برای شرکتی ندهید که ارزشش از پولی که می دهید پایین تر باشد.

38 - شما فقط قادر هستید در زندگی خود چند کار درست و حسابی انجام دهید. شما زمان زیادی برای انجام اشتباهات بسیار ندارید.

39 - اگر یک کسب و کار موفق شود، احتمال این که یک روز هم سهامش سقوط کند بسیار زیاد است.

40 - اگر در یک قایق سوراخ گرفتار شدید، بهترین کار این است که قایق خود را عوض کنید تا اینکه زمان خود را صرف ترمیم آن نمائید.

41 - زنجیر عادت بسیار سبک است، آنقدر سبک که اصلا متوجه وزن آن نمی شوید، اما این زنجیر در مرور زمان آن قدر سنگین می شود که دیگر قادر به گسستن آن نخواهید بود.

42 - شاید 20 سال طول بکشد که شما بتوانید شهرت بدست آورید و آن زمان باید به حدی رسیده باشید که اشتباه نکرده و جلوی اشتباهات را بگیرید.

43 - اگر یک موسسه مالی هستید توانایی خاصی ندارید زیرا بسیاری می توانند شما را با پیگرد قانونی تهدید کنند و این اصلا خوب نیست.

44 - من به دنبال پریدن از موانع بزرگ نیستم و موانعی را انتخاب می کنم که بتوانم آن را پشت سر بگذارم.

45 - ثروتمندان زیادی را می شناسم که به شما با اطمینان می گویند، پولتان را به ما بدهید و ما آن را در مدت کوتاهی دو برابر می کنیم. اگر از من بپرسید به شما می گویم قواعد بازی عوض شده و دیگر این گونه نیست.

46 - از نظر من سرمایه خود را در شرکتی که واقعا دوست دارید سرمایه گذاری نمائید.

47 - تنها راه بدست آوردن عشق این است که به دیگران عشق بورزید. اگر فکر کنید خوب من که پول دارم، دسته چک را بر میدارم و یک میلیون دلار عشق می خرم، چنین چیزی امکان پذیر نیست.

48 - اجاره دهید احمق ها آنچه احمق ها می نویسند را بخوانند. شما جز آن دسته خواننده نباشید و هر چیزی را نخوانید.

49 - تنوع خیلی گسترده زمانی اعمال می شود که سرمایه گذاران ندانند چه کاری انجام می دهند.

50 - خطر ریشه در عدم تسلط شما بر کارتان دارد.

51 - زمان دوست سازمان های فوق العاده و دشمن سازمان های معمولی است.